معرفی کتاب تغییر با طراحی؛ چگونه تفکر طراحی سازمانها را تغییر داده و الهامبخش نوآوری میشود

تیم براون (Tim Brown) در اين كتاب قصد دارد به دو نكته اشاره كند:

اول، تفكر طراحی افق ديد طراح را برای پرداختن به چالش‌های موجود در كسب‌وكارها و جامعه گسترش میدهد. اين موضوع نشان‌گر آن است كه چطور يك رويكرد انسان‌محور و خلاقانه در حل مسئله، راه‌حل‌های جديد و مؤثرتری ارائه میدهد. دوم، تفكر طراحی فراتر از مهارت‌های تخصصی يک طراح حرفه‌ای و آموزش‌ديده است و هر كسی مايل است بر ذهنيت‌ها و روش‌های كاربردی‌اش مسلط شود، بايد به آن دسترسی داشته باشد. علاقه مشترک ما (طراحان) و متفكران طراحی، يافتن پاسخ‌های بهتر برای چالش‌های پيش رويما‌ن است و بيش‌از هر زمان ديگر، يك دهه پس از انتشار اين افكار، متوجه اهميت آن‌ها در دنيای معاصر شده‌ام.

 

تفكر طراحی در اصلاحات آموزشی آمريكای لاتين، ادارات دولتی واقع در ايالات متحده، خاورميانه و آسيا، مجموعه‌ای از سازمان‌های اجتماعی جديد ارائه‌دهنده خدمات در آفريقا، هند و آسيای جنوب شرقی، همچنين استارتاپ‌هایی در سراسر جهان كه از جديدترين فناوریهای ديجيتال، رباتيک و بيولوژيكی استفاده میكنند، به‌كار بسته شده است.

برخی از اثرگذارترين شركت‌های فناوری جهان، از جمله اپل، آلفابت، آی‌بی‌ام و سپ، طراحی را به قلب عمليات خود آورده‌اند. سپ از تفكر طراحی برای عرضه محصولات چندميليارد دلاری در زمانی كوتاه استفاده كرده است و هم‌زمان بودجه آموزش تفكر طراحی را در سراسر جهان تأمين میكند. آی‌بی‌ام تفكر طراحی را در محصولات و خدمات خود تعبيه‌ كرده، اين عمل را برای تمركز بر مشتريان سازمانی خود تكامل داده و صدها طراح را طی اين فرايند استخدام‌ كرده است. طراحان در ميان بنيان‌گذاران استارتاپ‌های برهم‌زننده در سراسر سيليكون‌ولی و جهان هستند. سيستم‌های مراقبت‌ بهداشتی، شركت‌های خدمات مالی و مشاوره مديريت اكنون به‌طور منظم طراحان را استخدام میكنند. معلمان، تفكر طراحی را به كلاس‌های تمام سطوح آموزشی از مهدكودک تا دوره متوسطه می‌آورند. راجر مارتين نشان داده است که روش‌های طراحان حتی در ارتش نيز پذيرفته شده‌اند.

 

 

کتاب: Change by design: how design thinking transforms organizations and inspires innovation

 
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش