تغییر با طراحی: یک رویکرد نوآورانه برای حل مشکلات و بهبود بهره‌وری

 

کتاب  "تغییر با طراحی" (Change by Design) اثر تیم براون، یکی از منابع اصلی و تاثیرگذار در حوزه طراحی و نوآوری است. این کتاب رویکردی جامع و عملی برای حل مشکلات پیچیده و ایجاد تغییر مثبت ارائه می‌دهد. براون در این اثر، مفاهیم طراحی تفکری (Design Thinking) را به شیوه‌ای کاربردی و قابل فهم توضیح داده و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از این روش برای ایجاد محصولات، خدمات و تجربیات جدید و بهبود بهره‌وری سازمان‌ها استفاده کرد.

ایده اصلی کتاب

«تغییر با طراحی» بر این باور است که طراحی نه تنها به حوزه‌های هنری و بصری محدود می‌شود، بلکه یک ابزار قدرتمند برای حل مشکلات در همه زمینه‌هاست. طراحی تفکری، یک فرایند خلاقانه و مبتنی بر انسان است که به ما کمک می‌کند تا مشکلات را از دیدگاه کاربران درک کنیم و راه حل‌های نوآورانه‌ای برای آن‌ها پیدا کنیم.

 

 

نظر برخی شخصیت‌ها درباره کتاب تغییر با طراحی

 

رابرت ال. ساتن، نویسنده‌ی کتاب چگونه از دست آدم‌های عوضی خلاص شویم:

تیم براون کتاب قاطعی در زمینه‌ی تفکر طراحی نوشته است. لطافت طبع، تجربه و داستان‌های جذاب براون، ما را به سفر فرح‌بخشی می‌برند. شاهکار او نشان‌دهنده‌ی احساسات، ذهنیت و روش‌های لازم برای طراحی همه‌چیز به شیوه‌ی کاملا متفاوتی است؛ از طراحی یک محصول گرفته تا طراحی یک تجربه یا یک راهبرد.

 

ژاکلین نووگراتز، بنیانگذار صندوق آکیومن، و نویسنده‌ی کتاب پلیور آبی:

«تغییر با طراحی» برای کسانی است که اهل رویاپردازی و کار کردن هستند؛ برای مدیران شرکت‌ها و رهبران سازمان‌های غیردولتی، برای اساتید، دانشجویان و افراد علاقمند به هنر نوآوری. براون روش‌شناسی تفکر طراحی را با استعداد داستان‌گویی خود ترکیب کرده است، تا شما را فرا بخواند تا دنیا را متفاوت ببینید، با دقت بیشتری گوش دهید، و همکاری مولدتری داشته باشید. چشم‌انداز، هوش، همدلی و فروتنی تیم براون در صفحه‌صفحه‌ی این کتاب نمایان است.

 

آیوی راس، معاون بازاریابی، شرکت گپ:

تفکر طراحی شیوه‌ی کل‌نگر، بین‌رشته‌ای، و الهام‌بخشی برای دیدن دنیا و محدودیت‌هاست. امروزه ساختار و عملکرد اکثر شرکت‌ها، برخلاف تفکر طراحی است. آنها حس می‌کنند برای «نوآور بودن» باید به بیرون نگریست؛ آن‌ها باید برعکس، رویکرد درونی خود را تغییر دهند.

 

 

این کتاب اثرگذار با همت رامین خطیبی و مهدی مقیمی ترجمه، و توسط انتشارات کتاب وارش (ناشر تخصصی کتاب‌های دیزاین)، منتشر شده است. 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش